Climate-Critical Gases
Climate-Critical Gases (Storage, Shipping & Systems of H2, CO2, NH3 & MeOH)
기후 핵심 기체들 (수소, 이산화탄소, 암모니아 및 메탄올의 저장, 수송 및 관련 시스템)
Four Climate-Critical Gases
The gases critical to the climate crisis are:
Hydrogen: Hydrogen is considered the ultimate renewable energy carrier and can be used not only as fuel but also as a raw material for steelmaking or chemicals. For example, it can be a feedstock of e-ammonia and e-methanol described below.
Carbon dioxide: Carbon dioxide, the main culprit of the climate crisis, must be captured and properly sequestered or recycled.
Ammonia: Compared to hydrogen, ammonia is easier to store and transport, but is highly toxic and has poor combustibility. Additionally, only e-ammonia synthesized from recycled hydrogen is meaningful.
Methanol: Similar to ammonia, it is easy to store and transport, has low toxicity, and has good combustibility. Additionally, it must be e-methanol synthesized from recycled hydrogen.
4가지 기후 핵심 기체들
기후 위기에 대응하기 위하여 핵심적인 기체들은 다음과 같습니다.
수소: 수소는 궁극적인 재생에너지 운반체로 여겨지고 있으며, 연료 뿐만 아니라 제철이나 화학의 원료로도 사용이 가능하다. 예를 들어, 아래 설명한 재생암모니아 및 재생메탄올의 원료가 될 수 있다.
이산화탄소: 기후 위기의 주범인 이산화탄소는 포집되어 적절히 격리되거나 재활용되어야 한다.
암모니아: 수소에 비하여 암모니아는 저장과 이송이 용이하지만, 독성이 높고 연소성이 좋지 않다. 또한, 재생수소로부터 합성된 재생암모니아만이 의미가 있다.
메탄올: 암모니아와 유사하게 저장과 이송이 용이하고, 독성도 낮고 연소성도 좋다. 또한, 재생수소로부터 합성된 재생메탄올이어야 한다.
Hydrogen
수소
Please visit the link. (아래 링크 참조)
Carbon Dioxide
이산화탄소
Carbon Dioxide
IESEL has been conducting research on shipboard capture, storage, and injection of carbon dioxide since the laboratory's early days. Relevant IESEL research achievements include:
이산화탄소
IESEL은 이산화탄소의 선상포집, 저장, 주입에 관한 연구를 연구실 초기부터 꾸준히 연구해 오고 있습니다. 관련된 IESEL의 연구 성과는 다음과 같습니다.
Projects
Establishment of detailed specifications of CO2 ship transport system and design of CO2 injection process (Apr. 2013–Mar. 2014)
CO2 선박 수송체계 세부사양 정립 및 CO2 주입공정의 설계
Economic Analysis of CO2 Ship Transport System and the Risk of CO2 Leakage Study (Apr. 2012–Mar. 2013)
CO2 선박수송체계 비용 분석 및 CO2 누출 위험도 기초연구
A Fundamental Study on the Risk of CO2 Leakage during Transportation and Injection Process in the Ocean (Jun. 2011–Mar. 2012)
해양내 수송 및 주입공정 중 CO2 누출 위험도 기초연구
Journal Publications
"Techno-economic analysis of adiabatic four-stage CO2 methanation process for optimization and evaluation of power-to-gas technology"
Park et al., International Journal of Hydrogen Energy 2021
"Comparison of CO2 liquefaction pressures for ship-based carbon capture and storage (CCS) chain"
Seo et al., International Journal of Greenhouse Gas Control 2016
"Evaluation of CO2 liquefaction processes for ship-based carbon capture and storage (CCS) in terms of life cycle cost (LCC) considering availability"
Seo et al., International Journal of Greenhouse Gas Control 2015
Patents
박성호, 윤문규, 류주열, 고아름, 장대준, 박현준, “연료전지를 이용한 이산화탄소 포집 시스템 및 그 방법”, 10-2021-0036027
장대준, 박현준, 제상현, “이산화탄소 포집형 에너지발전시스템 및 그 운전방법”, 10-2020-0051971
장대준, 서영균, “흡수식냉동기를 이용한 이산화탄소 액화시스템”, 10-2013-0033849
Offshore synthesis of e-Methanol and bilateral transportation of Methanol and Carbon Dioxide
해양에서 재생메탄올 합성 및 메탄올-이산화탄소 양방향 수송
Offshore synthesis of e-Methanol and bilateral transportation of Methanol and Carbon Dioxide
One of the economical ways to produce recycled methanol is to produce hydrogen through abundant wind power generation in the ocean and to synthesize methanol by chemically combining it with the collected carbon dioxide. The carbon dioxide collected on land should be transferred to an offshore methanol production facility, and the methanol produced on land should be transferred. IESEL is proposing and leading the design of the innovative concept of transferring methanol and carbon dioxide in both directions using one ship. It is also involved in the development of the basic design for the methanol synthesis process. IESEL is proposing and leading the design of the innovative concept of transferring methanol and carbon dioxide in both directions using one ship. It is also involved in the development of the basic design for the methanol synthesis process.
해양에서 재생메탄올 합성 및 메탄올-이산화탄소 양방향 수송
재생메탄올을 생산하는 경제적인 방법 중에 하나는 해양의 풍부한 풍력 발전으로 수소를 생산하고, 포집된 이산화탄소와 화학적으로 결합시켜 메탄올을 합성하는 것입니다. 전체적으로 육상에서 포집된 이산화탄소는 해양 메탄올 생산 설비로 이송되고, 해양에서 생산된 메탄올은 육상으로 이송되어야 합니다. IESEL은 하나의 선박을 이용하여 메탄올과 이산화탄소를 양방향으로 이송하는 혁신적인 개념을 제안하고 설계를 주도하고 있습니다. 또한, 메탄올 합성 공정의 기본설계 개발에도 참여하고 있습니다. IESEL은 하나의 선박을 이용하여 메탄올과 이산화탄소를 양방향으로 이송하는 혁신적인 개념을 제안하고 설계를 주도하고 있습니다. 또한, 메탄올 합성 공정의 기본설계 개발에도 참여하고 있습니다.
Projects
Development of storage and cargo handling technology for transport of bilateral cargo (Apr. 2024–Dec. 2028)
이종 화물 운송을 위한 저장 및 적하역 기술개발
Development of offshore production plant and operation technology on e-methanol for marine fuel (Apr. 2024–Dec. 2028)
선박연료용 e-메탄올 해상 생산플랜트 운영 및 기술개발
Journal Publications
Under preparation (준비중)
Patents
Under preparation (준비중)